Sobre el projecte

Banda Sonora Vital Banda Sonora Vital és una web que permet abordar, mitjançant un qüestionari en línia, la necessitat de recuperar la música significativa dels pacients d’Alzheimer. La web explora records musicals de la persona amb l’ajut de cuidadors o familiars (o sense ells, en el cas de persones amb diagnòstic precoç).

A més dels títols i artistes que es recorden explícitament, el sistema considera possibles músiques rellevants que no s’esmenten directament, i proposa una llista de reproducció de youtube per gaudir-ne en situacions que els cuidadors i familiars puguin considerar aplicables. Aquesta llista de reproducció es pot perfeccionar mitjançant preguntes de resposta que es presenten per a cada títol proposat.

Les situacions on Banda Sonora Vital sembla útil poden ser, per exemple, reunions familiars, estratègies d’alleujament de la depressió, per a relaxar-se, per a induïr algun moviment, cantar o ballar, etc.

Banda Sonora Vital ha estat utilitzada en experiments de camp, en reunions de grup amb pacients d’Alzheimer, en experiències d’integració social que involucren adolescents i gent gran, i en experiències personals d’usuaris que redescobreixen aspectes personals dels seus familiars grans.

Fins a la data, més de 150 professionals, familiars i cuidadors a tot Espanya han utilizar la nostra tecnologia, arribant a generar bandes sonores vitals per a més de 200 persones, amb un total de més de 2000 cançons recomanades.

Testimonis. Què diuen els nostres usuaris?

"Experiència molt positiva. Agradable el tornar a temps passats que bons o dolents sempre formaran part de la meva experiència personal." - Amparo (usuària)

"Crec que és una molt bona eina. Ha estat com un regal traslladar-los a altres èpoques a partir de la música, i per a mi, conèixer-los una mica més" - Barbara (estudiant de musicoteràpia)

"Em sembla ideal per a les persones que normalment no tenen la música en la seva vida diària, i amb aquesta experiència puguin recordar la música que ha marcat moments especials de la seva vida" - Manuel (usuari)

"El fet d’escoltar cançons de toda la vida pot aportar a la persona un recorregut per la seva història musical i li fa rememorar records i experiències" - Elena (estudiant de musicoteràpia)