Life Soundtrack 2019-2020

Setembre 2019 - Juny 2020

Una nova edició del programa Life Soundtrack en col·laboració amb Fundació Pasqual Maragall i Fundació Phonos i la financiació de Fundació La Caixa. En aquesta nova edició comptem amb la participació de noves escoles de secundària i pacients d’Alzheimer. L’objectiu principal del programa és conscienciar els joves sobre la demència i promoure el benestar dels que la pateixen.

Enllaç - Blog MTG-UPF

Projecte Compassats

Març 2020 - Juny 2020

El projecte #Compassats sorgeix per acompanyar els qui conviuen amb la malaltia de l’Alzheimer, afectats i cuidadors, que a causa del confinament decretat durant la crisi del COVID-19, no poden relacionar-se més enllà de casa. Aquest projecte ha estat impulsat desinteressadament des de SINGULAR, Música y Alzheimer , i Banda Sonora Vital presta la seva col·laboració i suport tecnològic.

Enllaç - Web Compassats

Participació en la Jornada Tècnica d’Innovació en Demència

Madrid - 6 Novembre 2019

Banda Sonora Vital ha participat en la jornada tècnica d’innovació en demència organitzada per Sanitas: “Transformando los servicios asistenciales para las personas que viven con Demencia”. Felipe Navarro va realitzar una presentació oral amb el títol “Banda Sonora Vital: Tecnologia de recomendació musical per al seu ús en entorns terapèutics”.

Enllaç - Web de Sanitas

Participació en el congrés “Music & Lifetime Memories: An Interdisciplinary Conference”

Durham University, Durham (Regne Unit) - 1-2 Novembre 2019

“Music & Lifetime Memories” és un congrés interdisciplinari per abordar la relació entre la música i la memòria autobiogràfica. Felipe Navarro va realitzar una presentació oral amb el títol “Banda Sonora Vital (Life Soundtrack Technology): Description and evaluation of a system to personalize music playlists for therapeutic purposes”.

Enllaç - Web del congrés Music & Lifetime Memories

Estudi en col·laboració amb Sanitas Mayores

Abril 2019 - Setembre 2019

Estudi de camp utilitzant Banda Sonora Vital amb pacients d’Alzheimer a quatre residències de gent gran gestionades per Sanitas Mayores. En aquest projecte es pretén avaluar la satisfacció, l’efectivitat i l’impacte sobre el comportament dels pacients de la música proposada pel nostre sistema. Actualment s’està revisant l’avaluació de resultats i dades.

Col·laboració amb Alzheimer Catalunya Fundació i el Programa REMS (Fundació Catalunya-La Pedrera)

Desembre 2018 - 2020 (actualment)

Col·laboració amb Alzheimer Catalunya Fundació i el Programa REMS de la Fundació Catalunya-La Pedrera, en la que s’ha estat provant Banda Sonora Vital en contextos reals d’activitats dutes a terme per ambdues entitats. Gràcies a la contribució dels professionals i les persones involucrades podem anar realitzant canvis i millores a la plataforma, tant a nivell d’interfície com d’algorisme.

Life Soundtrack 2018

Gener 2018 - Juny 2018

L’objectiu del projecte “Life Soundtrack, la banda sonora de la meva vida” va ser estudiar els beneficis que aporta escoltar una selecció de música personalitzada a persones amb demència. A més, es va pretendre apropar joves a l’entorn de les persones afectades i guiar-los en el desenvolupament d’una investigació en el marc del seu context escolar.

Enllaç - Blog MTG-UPF
Enllaç - Blog Fundació Pasqual Maragall

Participació en el congrés “The Neurosciences and Music V: Cognitive Stimulation and Rehabilitation”

Université de Bourgogne, Dijon (França) - 29 Maig - 1 Juny 2014

Banda Sonora Vital va participar en aquest congrés sobre neurociència i música dedicat el 2014 a l’estimulació i rehabilitació cognitiva. Felipe Navarro va presentar el pòster “There are places I remember: Personalized automatic creation of music playlists for Alzheimer’s patients”.

Enllaç - Web de la Fondazione Mariani (organitzadora del congrés)

bandasonoravital@upf.edu