Notícies

Banda Sonora Vital participa en l’esdeveniment de Creu Roja Tecnologia Humanitària

Abril 2021

Participem en l’esdeveniment en línia per al llançament de la VI Edició dels Premis Creu Roja Tecnologia Humanitària com a guanyadors de l’edició del 2020 en la categoria Impacte.

Enllaç - Vídeo de l’esdeveniment

Banda Sonora Vital rep el Premi Creu Roja Tecnologia Humanitària 2020

Desembre 2020

El projecte Banda Sonora Vital ha estat guardonat amb el Premi Creu Roja Tecnologia Humanitària 2020 en la categoria ‘Impacte’. Aquests premis, lliurats per Creu Roja Espanya, reconeixen les millors idees, prototips o solucions plenament operatives que destaquen pel seu caràcter creatiu i innovador en l’aplicació de noves tecnologies en benefici d’accions humanitàries o col·lectius desfavorits. El premi ha estat concedit ‘per la seva capacitat de transformació en benefici de la vida de les persones destinatàries d'aquesta tecnologia’.

Enllaç - Creu Roja Espanya

LifeSoundtrack. Un projecte d’aprenentatge-servei

Setembre 2019 - Juny 2020

El projecte LifeSoundtrack mostra l’efecte positiu de la música i les relacions intergeneracionals (grans i adolescents) per promoure el benestar de les persones grans amb deteriorament cognitiu i demència i, a la vegada, sensibilitzar als joves i la societat en general, vers aquesta realitat. En col·laboració amb Fundació Pasqual Maragall i Fundació Phonos i la financiació de Fundació La Caixa.

Enllaç - Blog MTG-UPF

Projecte Compassats

Març 2020 - Juny 2020

El projecte #Compassats sorgeix per acompanyar els qui conviuen amb la malaltia de l’Alzheimer, afectats i cuidadors, que a causa del confinament decretat durant la crisi del COVID-19, no poden relacionar-se més enllà de casa. Aquest projecte ha estat impulsat desinteressadament des de SINGULAR, Música y Alzheimer , i Banda Sonora Vital presta la seva col·laboració i suport tecnològic.

Enllaç - Web Compassats

Participació en la Jornada Tècnica d’Innovació en Demència

Madrid - 6 Novembre 2019

Banda Sonora Vital ha participat en la jornada tècnica d’innovació en demència organitzada per Sanitas: “Transformando los servicios asistenciales para las personas que viven con Demencia”. Felipe Navarro va realitzar una presentació oral amb el títol “Banda Sonora Vital: Tecnologia de recomendació musical per al seu ús en entorns terapèutics”.

Enllaç - Web de Sanitas

Participació en el congrés “Music & Lifetime Memories: An Interdisciplinary Conference”

Durham University, Durham (Regne Unit) - 1-2 Novembre 2019

“Music & Lifetime Memories” és un congrés interdisciplinari per abordar la relació entre la música i la memòria autobiogràfica. Felipe Navarro va realitzar una presentació oral amb el títol “Banda Sonora Vital (Life Soundtrack Technology): Description and evaluation of a system to personalize music playlists for therapeutic purposes”.

Enllaç - Web del congrés Music & Lifetime Memories

Estudi en col·laboració amb Sanitas Mayores

Abril 2019 - Setembre 2019

Estudi de camp utilitzant Banda Sonora Vital amb pacients d’Alzheimer a quatre residències de gent gran gestionades per Sanitas Mayores. En aquest projecte es pretén avaluar la satisfacció, l’efectivitat i l’impacte sobre el comportament dels pacients de la música proposada pel nostre sistema. Actualment s’està revisant l’avaluació de resultats i dades. En col·laboració amb Singular Música i Alzheimer.

Col·laboració amb Alzheimer Catalunya Fundació i el Programa REMS (Fundació Catalunya-La Pedrera)

Desembre 2018 - 2020 (actualment)

Col·laboració amb Alzheimer Catalunya Fundació i el Programa REMS de la Fundació Catalunya-La Pedrera, en la que s’ha estat provant Banda Sonora Vital en contextos reals d’activitats dutes a terme per ambdues entitats. Gràcies a la contribució dels professionals i les persones involucrades podem anar realitzant canvis i millores a la plataforma, tant a nivell d’interfície com d’algorisme.

Life Soundtrack 2018

Gener 2018 - Juny 2018

L’objectiu del projecte “Life Soundtrack, la banda sonora de la meva vida” va ser estudiar els beneficis que aporta escoltar una selecció de música personalitzada a persones amb demència. A més, es va pretendre apropar joves a l’entorn de les persones afectades i guiar-los en el desenvolupament d’una investigació en el marc del seu context escolar.

Enllaç - Blog MTG-UPF
Enllaç - Blog Fundació Pasqual Maragall

Participació en el congrés “The Neurosciences and Music V: Cognitive Stimulation and Rehabilitation”

Université de Bourgogne, Dijon (França) - 29 Maig - 1 Juny 2014

Banda Sonora Vital va participar en aquest congrés sobre neurociència i música dedicat el 2014 a l’estimulació i rehabilitació cognitiva. Felipe Navarro va presentar el pòster “There are places I remember: Personalized automatic creation of music playlists for Alzheimer’s patients”.

Enllaç - Web de la Fondazione Mariani (organitzadora del congrés)

bandasonoravital@upf.edu